Google Ettevõtteprofiil on sinu ettevõtte visiitkaart Google otsingus
Google Ettevõtteprofiil on potentsiaalsele kliendile üks esimesi kokkupuutepunkte ettevõttega. Sellele vaatamata jääb see mitmetel ettevõtetel tähelepanuta. Pärnumaa turundusjuht Hando Murumägi on kindel, et oma profiili haldamine kõigile jõukohane kui õige suund kätte näidata. Handol on pikaajaline kogemus nii praktiku kui koolitajana ning ta jagab praktilisi teadmisi ja soovitusi Google Ettevõtteprofiili kohta ka “Õpi koos Google’iga” koolitusprogrammis.
Mis on sinu kui turundaja suurim õppetund?
Oma veebiarenduse algusaegadel panime meeskonnaga avalikuks üsna suure tähelepanu all olnud veebilehe ning olime ise tehtud töö üle täitsa uhked. Tuli välja, et ühes vähekasutatud braueris leht siiski hästi ei töötanud ja sellest tekkis palju pahandust. Tänu saadud kogemusele testin igat lehte enne selle avalikustamist erinevates seadmetes, borwserites ja ka inimeste peal, kes seda kasutama hakkavad.
See on üldistades olulisim õppetund turundajana – kontrolli ja testi-testi-testi.
Milline on väikese-keskmise ettevõtte suurim turunduslik väljakutse?
Kindlasti segadus ja palju infot. Keeruline on täpselt teada, mida ja kus teha, rääkimata sellest, et oma tegevusi võiks tegelikult ka kuidagi mõõta.
Oluline on meeles hoida: “Kui mahla ei ole, siis pole mõtet pressida”. Lihtsalt tegemise pärast ei ole mõtet luua mitmeid sotsiaalmeedia profiile, kui tegelikkuses ei ole Sul nende haldamiseks aega ning ei ole võimalust oma tegevusi ega tulemusi mõõta.
Kaks asja peaks igal ettevõttel aga kindlasti olemas olema – koduleht ning Google Ettevõtteprofiil. Esimene tekitab ettevõtte suhtes usaldust, Google Ettevõtteprofiili olulisus seisneb võimaluses ennast lisada Google kaardile, jagada infot ning koguda klientide tagasiside.
Väikese-keskmise ettevõtte suurim turunduslik väljakutse on kindlasti segadus ja palju infot.
Hando Murumägi
Miks on Google Ettevõtteprofiil ettevõtjale oluline?
Ise kutsun seda ettevõtte visiitkaardiks Google’is. Profiil annab võimaluse kiirelt jagada oma ettevõtte kohta olulist infot – avamisajad, asukoht, pildid ja koguda klientide tagasisidet. Inimesed teevad väga palju otsuseid vastavalt teiste tagasisidele, seega on see koht, kuhu potentsiaalsed kliendid eeltööd tegema tulevad. Lisaks ei viitsi inimesed alati minna veebilehele ja sealt avamisaegu otsida. Tavaliselt pannakse ettevõtte nimi Google’isse ja tegutsetakse seal nähtavate kellaaegade järgi. Ettevõtja peab olema seal kus tema klient on või kust klient infot otsib. Nende kanalite haldamine ei pruugi alati olla ettevõtjale mugav või lihtne, aga kui klient on seal, siis tuleb seda teha.
Olen päriselt palju näinud, kuidas Google Ettevõtteprofiil ära unustatakse. Kõige ekstreemsem näide on ilmselt majutusasutus, kus oli toimunud tulekahju. Google’is kaanepildiks oli täiesti ära põlenud seinaga pilt, kuigi see sein oli tegelikult ammu korda tehtud.
Tihedamad apsakad juhtuvad avamisaegade vananedes. Kui klient näiteks restoranist köögi sulgemise tõttu tühja kõhuga ära saadetakse, ei pane see teda kindlasti ka positiivset tagasisidet kirjutama, mis mõjutab omakorda tulevikuklientide arvamust ja otsuseid.
Kuidas sinust koolitaja sai? Mis on sinu teekond?
See on olnud loomulik teekond, mis sai alguse Visit Pärnu projektile digiturundust tehes. Selle raames puutusin tihedalt kokku turismiettevõtjatega, kes küsisid, kuidas Google kaardile saada või kes nad sinna juba pani.
Kuna huvi oli suur, tahtsin korraldada ettevõtjatele koolituse, kuid ei leidnud sellele teemale spetsialiseerunud koolitajaid. Nii siis tegin põhitõed endale googeldamise abil selgeks ja uurisin ise, kuidas seda või toda probleemi lahendada. Lisaks läbisin ka mõned koolitused. Algusest peale oli huvi suur ja tagasiside positiivne ning mis kõige olulisem, inimesed said oma praktilistele probleemidele lahendused!
Näen, et see teema on ettevõtjatele natuke segane. Isegi kui enda profiil on tehtud, siis tekib selle haldamisega erinevaid probleeme. Minu koolituse eesmärk ongi anda ülevaade, mis asi see Google Ettevõtteprofiil on, miks see oluline on ning kuidas seda efektiivselt hallata. Tean, et igale ettevõtjale on oma profiili haldamine jõukohane kui õige suund kätte anda.
Oskad välja tuua mõned viimase aja olulisemad muutused ja uuendused, mida Google Ettevõtteprofiili kasutajad kindlasti teadma peaksid?
Pooleteise aasta jooksul on kõige suurem muudatus Google Ettevõtteprofiilis tulnud selle haldamises. Varasemalt sai oma kontot hallata eraldi Google loodud keskkonnas, aga tänaseks on see viidud üle Google otsingusse. Enam ei eksisteeri ka eraldi äpp, kõik tegevused koliti ümber Google Mapsi. Eesmärgiks oli teha haldamine tavakasutaja jaoks kergemaks ning nii palju, kui olen ise ettevõtjatelt tagasisidet uurinud, siis pea kõik tegelikult eelistavad seda uut vaadet.
Põhimõtted on aga jäänud tegelikult samaks – lisa oma ettevõtte kohta asjakohane info ning uuenda seda kui midagi muutub.
Tean, et igale ettevõtjale on oma profiili haldamine jõukohane kui õige suund kätte anda.
Hando Murumägi