Eesti haridusidu ALPA Kids: AI abil püsid alati sammu ees
Eesti haridusidu ALPA Kids on tuntud oma nutikate e-õppemängude poolest, mis aitavad lastel õppida ja arendada oskusi oma emakeeles. Väike, kuid pühendunud tiim on alati kasutanud uusi tehnoloogiaid, et oma tööd kiirendada ja lihtsustada.
Kui nad 2022. aastal esimest korda avastasid Õpi koos Google’iga koolitused, said nad kinnitust, et pidev õppimine ja uudishimu viib ettevõtet kiiremini edasi. Kolm aastat hiljem avastasid nad AI-hooaja koolitustel ikka veel uusi nippe ja tööriistu, et töötada veelgi nutikamalt.
„Isegi kui sa tunned, et tead juba AI-st palju, siis see valdkond areneb nii kiiresti, et alati on midagi uut, mis efektiivsust loob ja mida võiks proovida,“ ütleb kaasasutaja ja ettevõtte tegevjuht Kelly Lilles. ALPA Kidsi väike 9-liikmeline tiim on koos töötanud aastaid ning nende edu saladus on lihtne – alati küsida, kuidas saaks midagi teha kiiremini ja targemalt. Just selline uudishimu ja AI abil kiiremini tehtud turuanalüüsid ja sisuloome on aidanud ettevõttel märksa kiiremini astuda julgeid samme uutel turgudel.
Gemini kui digitaalne assistent
Turundustiimi igapäevane töö on loov ja mahukas: kampaaniate ettevalmistamine, reklaamtekstide loomine, sotsiaalmeediapostituste kirjutamine ja turu-uuringud. Seda enam, et ALPA Kids tegutseb aktiivselt 9 turul. Iga postituse, reklaami ja kampaania kohandamine AI abita oleks oluliselt aja- ja tööjõumahukam.
AI-hooaja koolitustelt õpitud Google Gemini promptimise oskused ja assistendi ehitamine andsid tiimile juurde uue töötaja. „Gemini on väga hea kolleeg, kes on alati valmis värskeid ideid ja sõnastusi pakkuma,“ kirjeldab turundusjuht Karin Maandi. „Meie panus ei kao aga kuhugi – kontrollime ja kohandame kõik sisu, otsustame, mis on sobiv ja mis mitte, aga lisaideed ja ka emotikonide lisamine postitustele käib nüüd poole kiiremini. Kui varem kulus ühe kampaania esimeste tekstide loomiseks keskmiselt kaks tundi, siis praegu saame esimesed versioonid tehtud poole tunniga.“
Oluline õppetund on olnud see, kuidas AI-d õigesti treenida. „Kui ehitada üles oma brändikeelele ja -väärtustele vastav assistent Gemini abil, on tulemus väga hea. Assistent teab täpselt, millist tooni kasutada, milliseid sõnu eelistada ja kui pikalt midagi erinevatesse kanalitesse kirjutada,” ütleb Maandi ja rõhutab, mida täpsemad on juhised ja promptid, seda enam oskab AI stiili järgida – nii sünnivad tekstid, mis on juba algusest peale ALPA Kidsi häälega.
AI aitab meeskonnatööd lihtsamini korraldada
ALPA Kidsi tiim töötab paindlikult just sealt, kus iga tiimiliige parasjagu asub – piiranguid ei ole ei linnadel ega riikidel. Lisaks teevad nad koostööd kohalike riikide partneritega üle maailma. See seab kõrgemad nõudmised töökorraldusele, mis peab olema kohene, sujuv ja läbipaistev kõigile.
„Meie jaoks on Google Workspace ideaalne digitaalne kontor, mis hoiab kogu töövoo koos,“ ütleb Lilles. „Väikese tiimina ei saa me endale lubada viivitusi ega segadust – töö peab toimuma kiirelt ja ühiselt. Drive’is arutame dokumentide sees, kalendris on automaatsed ülesanded, meeskonnaliikmete õigused on jagatud automaatselt ja failid leitavad sekunditega. See kõik vähendab stressi ja hoiab tempot.“
ALPA Kidsi tiim hindab kõrgelt Workspace’i võimalusi, mis lahendavad administratiivseid tegevusi ja hoiavad rohkelt aega kokku. Näiteks vähenes tiimis omavaheline meilivahetus kolmandiku võrra pärast seda, kui nad hakkasid süsteemselt kasutama Google Docsi kommentaarirežiimi ja @-märgistusi. Otsused sünnivad nüüd otse dokumentide sees ning on ka kõigile jälgitavad.
Ka koosolekute ettevalmistus on muutunud kiiremaks. Google Calendaris loodud automaatsed meeldetuletused ja ülesannete loendid aitavad kõigil olla kursis, mida millal vaja teha, mis on kellegi individuaalsed tegevused. Uutele töötajatele on sisseelamine samuti lihtsam: Drive’i jagatud kaustad koos automaatse õiguste haldusega tagavad, et vajalikud failid ja info on esimesest päevast kättesaadavad.
Kõiksuguste aruandluste koondamiseks kasutab tiim Google Sheetsi võimalusi. Nad on loonud koondtabelid, mis toovad ühte kohta vajalikud andmed erinevatest allikatest. Alates Google Analytics turundusandmetest kuni müügitulemuste ja igakuiste finantsarvestusteni. See tähendab, et ühes ja samas failis on korraga näha nii kampaaniate edumõõdikud nagu CTR, kasutajate kasv kui ka igakuised kulud ja käibedünaamika. See on vähendanud aruandlusele ning kokkuvõtete tegemisele kuluvat aega ligi 40% ning võimaldab kiiremini hinnata, millised otsused või tegevused toovad ettevõttele rohkem kasu.
Uudishimu hoiab sammu ees
Kuigi ettevõte on täna laienenud juba üheksale turule, otsivad nad iga aasta uusi turge, kuhu siseneda, ja võimalusi, kuidas tänapäevast tehnoloogiat kasutades kiiret kasvu teha ja andmepõhiseid otsuseid langetada.
„Meie eelis on see, et oleme uudishimulikud ja valmis proovima. Õppimine ei lõpe kunagi, sest tehnoloogia muutub iga päev ja me alati haarame võimalusest kinni. AI ja digioskused annavad meile võimaluse reageerida kiiremini kui suured konkurendid. Kui tahad väikesena maailmas läbi lüüa, pead otsustama targalt ja alati olema samm ees,“ ütleb Lilles.
