Ema-tütre rõivabränd jõudis Google koolituste toel USA klientideni
Haapsalus kaunist naistemoodi loov pereettevõte Luxe Hapsal osales koolitusel Õpi koos Googlega, milles omandatud digiturunduse nipid tõid üllatuslikult kliente lausa Atlandi ookeani tagant.
Ema Heli Huul ja tütar Maria Elisa Huul on alati olnud moega seotud. Ema suureks kireks on keskkooli tekstiili eriala klassis ja hiljem Haapsalu kutsehariduskeskuses õpitud rõivaste valmistamine. Nii on näiteks Maria Elisa riidekapp sisaldanud väiksest saati ema õmmeldud riideid. Tütar on seevastu töötanud modellina, õppinud EBSis rahvusvahelist ärijuhtimist ning saanud väärtusliku kogemuse moelooja Katrin Kuldma juures turundusjuhina töötades. Üheskoos unistati pikalt oma loodud rõivabrändist, kuid aeg ei olnud veel küps.
„Alustamine jäi julguse taha. Ühel hetkel tekkis aga mõlema elus selline hetk, kus otsisime uusi väljakutseid. Saime aru, et tuleb lihtsalt ette võtta ja peale hakata. Seega hakkasime otsast pusima ja viisime ammuse unistuse täide,” rääkis Maria Elisa. Mõeldud, tehtud – 2019. aastal tutvustati esmakordselt Haapsalus, Epp Maria Kokamägi galeriis Luxe Hapsali esimest kollektsiooni, mis keskendub ajatule ja jätkusuutlikule naistemoele. Tütre sõnul on nende tooted loodud kvaliteeti hindavale naisele, kes teab oma väärtust ning valib alati parima. „Rahulikud naturaalsetest materjalidest rõivad sobivad nii igapäevaseks kaaslaseks kui ka kuurortlinnas promeneerimiseks või pidulikeks sündmusteks. Nii on meie kliendid neid kandnud nii oma koduaias, puhkusereisidel kui ka presidendi vastuvõttudel Kadrioru roosiaias,” ütles Maria Elisa.
Pereettevõtte suured eelised
Nelja aasta tegutsemisaja suurimateks väljakutseteks on olnud koroonakriis ning Maria Elisa poja sünd. „Muutuv majandusolukord tõi kaasa uued mängureeglid. Algselt suured laienemis- ja ekspordiplaanid vajasid kohandamist. Näiteks mõtlesime alguses teha veel laste- ja meesterõivaid, aga jäime omade liistude juurde, mis oli tagantjärele vaadates õige otsus,” ütles Maria Elisa.
Naisterõivaste kõrval on aga alati aukohal ikoonilise staatusega Haapsalu sallid ja rätid, mis valmivad parimatest lõngadest ema Heli ja valitud meistrite poolt 100% käsitööna.
Muutlikul ajal on pereettevõttes töötamisel suured eelised. „Meil on omavahel hea mõistmine ja usaldus, mistõttu paljusid asju ei pea üksteisele selgitama ja seeläbi aega kulutama. Näiteks kui ma olin beebiga kodus, siis saime ülesandeid paindlikult jagada ja jooksvaid probleeme sujuvalt lahendada,” kiitis ta.
Google koolitused aitavad muutlikul maastikul järjel püsida
Google koolitusteni jõudis Maria Elisa Maakondlike Arenduskeskuste Facebook’i lehe kaudu. Kuigi põnevaid digiturunduse koolitusi oli mitmeid, pakkus suurimat huvi uue Google Analyticsi tundma õppimine, et oma järgmisi digikampaaniaid paremini seadistada. „Mulle väga meeldis, et koolitustel mindi kohe tehniliseks ja tutvustati uuendusi, kuna selles valdkonnas areneb kõik nii kiiresti. Näiteks tuli juulis uus Google Analytics 4, mis annab mulle kõikide andmete – kodulehel käijate, reklaamide edukuse, ostude ja muu – info ja mille toimimise mõistmine on nii müügi kui turundamise jaoks väga vajalik,” ütles ta.
„Mulle väga meeldis, et koolitustel mindi kohe tehniliseks ja tutvustati uuendusi, kuna selles valdkonnas areneb kõik nii kiiresti.“
Maria Elisa Huul
Digiturundus on rõivabrändile äärmiselt oluline, sest füüsiliste poodide kõrval tuleb pool müügist veebipoest. Seetõttu on ka erinevate reklaamkampaaniate tulemust kohe näha. “Kohe peale koolitusi katsetasin kampaaniaga, mille tulemusel kasvas kodulehe külastatavus USA-s. Huvilisi toll ei heidutanud ja müüki tuli, mis näitab, et Luxe Hapsalil on potentsiaali kaugemalgi kui Eesti või Euroopa turul,” ütles Maria Elisa.
Google koolitusi soovitab ta ka teistele väikeettevõtjatele – nii algajatele, kui ka juba turunduse vallas kogenud tegijatele. „Koolitusi saab valida vajaduse ja huvi järgi. Igal juhul tuleks regulaarselt end täiendada, sest uuendusi tuleb palju ja ka kogenud turundajad peavad end kursis hoidma. Vaid õppides saab olla järjel digiplatvormis kasutavate märksõnadega, postituste sageduse ja kellaaegadega, et saavutada maksimaalne tulemus ehk nähtavus nii olemasolevate kui ka uute klientide jaoks,” ütles ta.
Artikkel ilmus Postimehes.