Google suunas Paul Bergi õigele teele - Õpi koos Google'iga

Google suunas Paul Bergi õigele teele

Kui Mari Tammet paar aastat tagasi koroonapandeemia laineharjal töötuks jäi, oli Eestis puhkenud talisupluse buum. Koos elukaaslase Egert Paulbergiga avastati ka enda jaoks uus hobi, millest arenes midagi palju enamat kui adrenaliinilaks.

Nimelt selgus, et talisuplejatel pole õiget vahetusjakki, mille all enne ja pärast suplust riideid vahetada ja sooja hoida. Suurbritannias toodeti küll üht vahetusjakki, kuid seda oli Brexiti järel keeruline Eestisse tellida ning see ei täitnud suplejate kõiki ootusi.

Kuna Mari taust on Eesti suurim rõivafirma Baltika, siis otsustati, et tehakse ise vahetusjakk. Kohe alguses võeti hoiak, et mõelda tuleb suurelt. Seetõttu ei hakatud põlve otsas kõpitsema, vaid töötukassast saadud starditoetusega tehti korraga nii turu-uuring kui ka telliti professionaalne disain. Nii sündiski põhjamaine, kuid siiski Eesti bränd Paul Berg, mis oma disainis on julge ja jätkusuutlik ning võtab arvesse klientide ootusi. Paul Bergi jakk ei hoia ainult sooja, vaid on ühtlasi ka vihmakindel ja hingav.

Kiire areng

Praeguseks on ettevõte välja arendanud lisaks talvisele vahetusjakile kevad-sügis- ja suvetooted. Tuntud Eesti jalanõude tootjaga Samelin on arendamisel jalanõud. Saadaval on ka näiteks mütsid ja peagi ka õlakotid. Ettevõtjad on firmasse pühendunud ihu ja hingega sõna otseses mõttes. Ise arendatakse nii toodet, tehakse turundust kui ka esinetakse vajadusel modellidena.

Ettevõtte põhimõtted toetuvad kolmele sambale – julgus, funktsionaalsus ning jätkusuutlikkus. Nii on firma nimme hoidunud kordades odavamast tootmisest Hiinas ning teeb seda Eestis. 500–600 kilomeetri raadiusesse võiks tootmine jääda ka tulevikus.

Laienemisplaane näevad äripartnerid kahes suunas. Üks on turgude laiendamine. Nii on näiteks Soomes ja Rootsis kokku üle poole miljoni talisupleja, kes võiksid Paul Bergi vahetusjakist huvitatud olla. Teistpidi on kavas laiendada klientuuri, sest jakk sobib tegelikult kõikidele madala aktiivsusega väljas liikujatele – olgu see fotograaf, surfar, koeraga jalutaja, telkija, lasteaiakasvataja, lapsevanem või mõni teine looduses liikleja.

Koolita rahata

Kui Mari oli varem töötanud rõivafirmas, siis Egert tegutses pikka aega hoopis finantsvaldkonnas. Seega oli alguses äriplaani kirjutamine lihtne. Edasi jaotati ülesanded nii, et Marile jäi kõik tootega ning Egertile kõik turundusega seonduv. Viimast on pidanud sisuliselt nullist õppima, sest isegi sotsiaalmeedia kasutajana oli ta pigem passiivne.

Kokku on Egert pooleteise aasta jooksul käinud 33 koolitusel, millest juba üks esimesi oli just «Õpi koos Google’iga» sarjast. Koolitajaks Raido Tamar, kes on kogenuim SEO spetsialist Eesti turul ning tänu koolitusele sai ettevõtte koduleht otsitavam. Samuti on «Õpi koos Google’iga» koolitused aidanud Egertil aru saada, mida kõike on tarvis teada ja õppida ning teadmisi, kuidas, mida ja kust tellida.

«Alguses kirjutasin märkmeid kladesse, aga kogu materjali süstematiseerimine on keeruline. Seetõttu on mõistlikum osaleda järjepidevalt koolitustel ja koguda tilk tilga haaval teadmisi,» jagab Egert kogemusi.

    Ole kursis uute koolitustega ja liitu uudiskirjaga