Kuidas AI teeb teie ettevõtte targemaks? 4 olulist valdkonda, kus AI aitab teil edukamaks saada
Väikeettevõtjatele on konkurentsis püsimiseks ja kasvuks ülioluline pidevalt end arendada ja uusi tehnoloogiaid kasutusele võtta. Üks võimalus selleks on tehisintellekt (AI), millel on potentsiaali oluliselt tõsta tööjõu tootlikkust.
Implement Consultingu 2024. aasta uuringu hinnangul võib AI suurendada ka Eesti aastast SKP-d kolme miljardi euro võrra. Millised on kõige praktilisema ja olulisemad valdkonnad, mis potentsiaali realiseerida võimaldavad?
Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskuse juht Priit Kuuskme näeb, et vajadus aga ka huvi tehisintellekti teemal koolituste järele on suur. “Kõik maakondlikud arenduskeskused tegelevad igapäevaselt kohalike ettevõtete äri arendamise ja koolitusvajaduse toetamisega ning pakuvad selleks erinevaid võimalusi üle Eesti. On teemasid nagu reaalajamajandus, kus pakutakse infot, kuidas paberipõhised tehingud ja toimingud asendatakse automaatse andmevahetusega, nt e-arveldamine, aga ka koolitusi kuidas tehisintellekti võimalusi kasutusele võtta laiemalt.,” räägib Kuuskme. Võrgustiku kaudu pakutakse digioskuste arendamiseks AI-teemalisi digioskuste koolitusi programmis „Õpi koos Google’iga – AI eri”.
„AI pakub just väikeettevõtjatele hulga praktilisi lahendusi igapäevastes tööprotsessides, aidates näiteks katta ära ülesandeid, kus pole võimalik tööle võtta spetsialisti, või pakkudes automatiseerimise lahendusi, mis säästavad aega. Eriti näen, et AI aitab väikeettevõtjaid loovate ülesannete ja ideedega,” kommenteerib programmi koolitaja ja tunnustatud tehisaru asjatundja Sandra Reivik.
Mõõdetav mõju SKP-le
Möödunud kevadel avaldatud uuringu kohaselt võidab Eesti majandus järgneval aastakümnel märgatavalt generatiivse tehisintellekti kasutuselevõtust just tööjõu tootlikkuse kasvu kaudu. Antud hinnangu alusel võib Eesti aastast SKP-d suurendada lausa kolme miljardi euro võrra. Seega on hetkel peamine ettevõtjaid harida ning panna töötajad end uute tööriistade kasutamise osas mugavalt tundma.
“Oleme kuulnud juhtide murest, et uutest tehnoloogiatest ei saada piisaval määral aru, seega puudub teadmine, kuidas seda oma äriliste eesmärkide saavutamiseks praktiliselt ja käegakatsutavalt rakendada. Esimene samm on õppida, katsetada ja aru saada, mis võimalused täna juba turul on. Selleks pakumegi sissejuhatavaid koolitusi, mis on kõigile kättesaadavad ja kus ajakulu on väike,” räägib Kuuskme.
Tehisintellekti lahendused võivad olla ettevõtja ärile suureks toetuseks paljude äriprotsesside juures, eriti turundustegevustes, kus ettevõtjatel võib tihti olla raskusi loovideede leidmisega või ei ole aega sellele keskenduda. Näiteks saab AI rakenduste abil luua oma potentsiaalsetele klientidele suunatud reklaami, et suurendada ettevõtte nähtavust veebis ja kodulehe külastajate arvu ning tuua sisse uusi oste.
4 konkreetset valdkonda, kus AI väikeettevõtjat kiiresti aidata saab
Klienditeenindus. AI-põhised vestlusrobotid suudavad vastata klientide küsimustele 24/7, lahendada lihtsamaid probleeme ja suunata keerulisemad inimestest klienditoe agentidele. See aitab vähendada ootuseaega, parandada kliendi rahulolu ja vähendada klienditoe kulusid.Näiteks soovitab tehisaru asjatundja Sandra Reivik katsetada kodulehele korduma kippuvate küsimuste (KKK) sektsiooni sisu genereerimiseks Google Gemini rakendust.
“AI-põhist vestlusrobotit saab lihtsalt luua erinevate pilveteenuste ja tööriistadega, millega saab kiiresti üles seada personaliseeritud klienditoe. Selline robot on võimalik integreerida kodulehele, et vastata korduma kippuvatele küsimustele ja suunata keerulisemad päringud meeskonnale,” selgitab Reivik.
Turundus ja müük. AI abil saab analüüsida kliendiandmeid, et tuvastada seal esinevaid trende ja mustreid aga on võimeline tegema ka turu-uuringut. See aitab ettevõtjatel oma kliente paremini sihtida, luua tõhusamaid turunduskampaaniaid ja suurendada seeläbi ka müüki. Samuti saab AI-d kasutada müügiprotsessi automatiseerimiseks, näiteks pakkumiste koostamiseks ja saatmiseks. AI on eriti kasulik turundus- ja loovideede välja pakkumises, nende põhjal terviklike turundusplaanide või -strateegia koostamises. Samuti saab tehisintellekt abiks olla nende plaanide realiseerimise, olgu selleks siis erinevate tekstid, piltide või videote genereerimine.
Andmete analüüs. AI suudab töödelda ja analüüsida suuri andmehulki kiiresti ja tõhusalt ning lihtsa vestluse käigus võib tehisintellekt välja tuua erinevad näitajad, mis koheselt peale vaadates ei pruugi andmestikust välja paista. See aitab väikeettevõtetel paremini mõista oma kliente, jälgida oma finantsnäitajaid ja teha teadlikke äriotsuseid.
“Veebilehe arendamiseks ja sealsete info analüüsiks sobib hästi näiteks Google Analytics 4 ja Google Gemini kombinatsioon,” tutvustab Reivik.
Töökorraldus. AI saab automatiseerida rutiinseid ülesandeid, näiteks arvete koostamist ja saatmist, kalendrihaldust ja aruannete koostamist. Reivik soovitab siinkohal tutvuda näiteks Google Gmini võimalustega, mille kaudu saba genereerida standardtööprotseduuride (ingl SOP ehk Standard Operating Procedure) juhendeid, näiteks kontori avamise ja sulgemise või uue töötaja sisseelamisprogramm. Samuti võib AI luua projekti alguse avakoosoleku ajakava ning vastutusalad või kokkuvõte toimunud koosolekust ning järgmistest tegevussammudest. Kõik see vabastab töötajate aega strateegilisteks ülesanneteks ja aitab parandada töökorraldust.
Tulevik on koos AIga
Lisaks neile viiele näitele on AI-l muidugi veel palju potentsiaali. Uute tehnoloogiate arenedes tekib pidevalt uusi võimalusi, mis aitavad oma ettevõtet paremini juhtida ja edu saavutada. Iga ettevõtja võiks hoida end kursis oma valdkonnale sobilike teemadega.
Tehisaru asjatundja sõnul on väikeettevõtetel võimalik AI rakendamisel saavutada märkimisväärset edu, isegi kui nad teevad seda väikeste sammudega. „Juba väikesed muudatused, näiteks AI-põhise vestlusroboti kasutuselevõtmine, võivad tuua kaasa olulist ajavõitu ja parandada kliendikogemust,” ütleb Reivik. Ta lisab, et „lisaks aitavad AI lahendused ettevõtjatel leida uusi turundusvõimalusi ja muuta oma töö efektiivsemaks.”
Lõplikku arvamust AI võimalustest ei pea ettevõtjad kujundama ainult tasuta versioonide järgi, sest nende võimalused on piiratumad võrreldes tasuliste versioonidega. Kui ise ei jõua läbi katsetada, siis koolitustel saab häid soovitusi, kust alustada ja millised versioonid sobivad paremini milliste ülesannete täitmiseks.
“Kui sportimisega alustamisel on heaks alguseks tõus diivanilt ja samm ukse poole, siis AI-ga tegelemisel on efektiivseks stardiks mõistlik osaleda head ülevaadet andvatel “Õpi koos Google’iga!” koolitustel”, lisab Priit Kuuskme.
Turvaline ja nutikas äritulevik algab teadmistest.
