Kuidas mahepõllult ja emotsioonist tõusis bränd, mis kasutab tehisintellekti iga päev
BabyCool beebipüreesid loov ettevõte sai alguse päris vajadusest. Pärast esimese lapse sündi jõudis kolme lapse ema Kaia arusaamisele, et toitvaid beebipüreesid on turult keeruline leida, mistõttu otsustas ta selle tühimiku täita, hakates ise valmistama värskest ja kvaliteetsest toorainest beebitoite. Täna on nad tänu “Õpi koos Google’iga” koolitustele ja tehisintellektile liikumas edasi ka välisturu poole.
BabyCooli lugu sai alguse väga isiklikust hetkest – Kaia sai esimest korda emaks ja kolis oma vanemate juurde Saaremaale, kes on mahetalunikud. Seal mahepõldude vahel jalutades tekkis tal selge teadmine, et lapsevanematel on vaja kvaliteetset ja tervislikku beebitoitu, mida oleks lihtne kätte saada. Kaia sõnul sündis just sellest ilmutuslikust hetkest idee, millest hiljem kasvas välja BabyCooli bränd.
Kuigi esialgu alustas ta üksi, oli kiiresti selge, et väikeste laste kõrvalt ei jõua ta kõike teha. Talle tuli appi Annikaga, kes liitus tiimiga ja kelle toel sai ettevõte hoogu juurde. Kaia enda varasem taust oli hoopis logistikas ja ekspordis, kuid lapsevanemaks saamine ja isiklik vajadus panid aluse uuele ettevõtmisele.
Tehisintellekt igapäevatöös
Ettevõtjana on Kaia pidanud väga palju asju ise õppima – alates turundusest ja tõlkimisest kuni tehnoloogiliste lahenduste mõistmiseni. Just siin on talle appi tulnud tehisintellekt. Kaia otsustas osaleda “Õpi koos Google’iga – AI eri” koolitustel ning õpitu ja praktilised kogemused näitasid, et AI võib olla ettevõtte väikese tiimi jaoks asendamatu tööriist.
Täna kasutavad nad tehisintellektilahendusi igapäevaselt:
- Sisuloomes ja tõlkimises. Postituste ja e-mailide loomisel aitab Gemini nii eesti, inglise kui ka näiteks saksa, taani ja norra keeles. “Kuna oleme proovimas siseneda ka välisturule, siis aitab AI meil suhelda potentsiaalsete partneritega nende kohalikus keeles,” räägib Kaia. Kui varem oleks vaja olnud eraldi tõlkijat, siis nüüd piisab sellest, et masin teeb esimese mustandi, mida inimene hiljem vajadusel korrigeerib. See on loonud BabyCooli tiimile kindlustunde, mis aitab uut turgu paremini tundma õppida.
- Tööprotsesside kiirendamine. Kui mõni tegevus võttis varem tunde, siis nüüd kulub samale tööle vaid minutid. “Näiteks aitab Google Workspace meil tuua kokku erinevad platvormid ja panna need koos tööle, mistõttu saame kõvasti aega kokku hoida,” sõnab Kaia. Lisaks toob Kaia välja, et AI on teinud ka ekspordi protsesside mõistmise kergemaks. “Oluliselt lihtsam on teha esmaseid turuanalüüse, mida aitab meil teha tehisintellekt ning mida ta teeb ka märksa kiiremini, kui mina seda teeksin.”
- Ideede ja lahenduste peegeldamises. Kuna Kaial ei ole toidutööstuse tausta, pakub AI võimalust arutada tehnoloogilisi küsimusi ja otsida lahendusi, mida muidu oleks raske oma võrgustikust leida. “Tihtipeale on minu valdkonna küsimused väga spetsiifilised, mille jaoks ei ole mul tutvusringkonnas inimest, kellega neid teemasid arutada. Näiteks oli Marju promptimise koolitus heaks sisendiks just sellele, kuidas AI käest õigeid küsimusi küsida ja teemade üle arutleda. AI annab mulle nüüd esimesed mõtted ja arvamuse, kuidas mõnes konkreetses suunas edasi mõelda,” räägib Kaia. See aitab aega kokku hoida, annab Kaiale head sisendit ning pakub talle endale võimalust tegeleda just nende teemadega, mis kindlasti inimese pilku vajavad.
Ajavõit ja kindlustunne
Kaia toob välja, et kõige kasulikumad on olnud talle eelmise aasta Marju Sokmani, Sandra Reiviku ja Laura Pesoneni koolitused, mis andsid hea sissevaate turundusteemadesse, andsid nippe aja efektiivsemaks kasutamiseks ning on lubanud neil ka enda tööprotsessides muudatusi teha. “Tehisintellekt on muutnud meie tööd, võttes enda kanda rutiinsed ülesanded. See vabastab meid ajast, et tegeleda loovate ja uute ideedega. Nii ei pea me enam ise olema turundusspetsialistid, vaid saame kindlad olla, et AI abiga on kõik vajalik sujuvalt lahendatud,” räägib Kaia.
Kõige suurem muutus peale tehisintellekti maailmasse sukeldumist ongi Kaia sõnul olnud ajasääst ning kindlustunde loomine. Kui varem võis ühe turu tundma õppimiseks kuluda mitmeid päevi, siis nüüd aitab tehisintellekt erinevate riikide omapärasid mitmeid kordi kiiremini selgeks saada. See jätab Kaiale ja Annikale rohkem aega, et keskenduda sellele, mis on kõige olulisem – ettevõtte laiendamisele ja kvaliteetse beebitoidu loomisele.
“Lisaks on AI loonud meile kindlustunde, et meil on väike abimees, kes aitab meil välisturgu tundma õppida ning julguse, et võiksime tõepoolest ühel hetkel ka Eestis kaugemal enda püreesid müüa,” räägib Kaia.
