Laste digimängu ALPA Kids ärikasv sai paika Google’i abil
Kui Kelly ja Mikk Lilles mõned aastad tagasi lastega ajutiselt Hispaaniasse kolisid, põrkusid nad kokku probleemiga, mida ise lahendama hakkasid ning millest kasvas välja kiiresti arenev globaalne äri. «Tahtsime pakkuda lastele eestikeelset ja õpetlikku sisu, aga isegi eestikeelseid multikaid ei saanud vaadata,» meenutas Kelly.
Kuna Kelly on keeletehnoloog ja tõlkemagister ning Mikk pikaaegse tehnoloogia taustaga, otsustatigi koos luua digiõppemäng ALPA Kids, mis mõeldud 3–8-aastastele lastele. Kui alguses oli traditsioonilisest õpetajate perest pärit Kellyl kartus, et ettevõtmisele võidakse vaadata kõõrdi, sest palju räägitakse nutimaailma üleküllusest, siis tegelikult võeti neid vastu soojalt nii lastevanemate kui ka lasteaedade poolt.
Paljudes lasteaedades on küll olemas digivahendid, kuid puudus eesmärgistatud õppesisu, mida lastele pakkuda. «Meie koostöö teadlaste ja õpetajatega on hästi tugev,» rõhutas Kelly. «Meie eesmärk on, et lapse esimene nutikogemus oleks hariduslik ja eesmärgipärane,» selgitas Kelly. Tema sõnul kasutab iga päev nutiseadet iga viies alla 3-aastane laps ning tervelt 70 protsendil 7-aastastest lastest on juba isiklik nutiseade.
Teiselt poolt, kui inglise keel välja jätta, siis napib nutikaid keeleõppeprogramme. Oma laienemisplaane teebki ALPA Kids vähem levinud keeli silmas pidades. Järgmiseks sihtmärgiks on India, kuhu ALPA meeskond septembris ka isiklikult kohale lendas. Indias on üle 20 erineva ametliku regionaalse keele, mis kõik vajavad oma keeleprogrammi. Seejuures ei tõlgita ainult sisu, vaid lokaliseeritakse ka kultuuriliselt – näiteks asjakohastatakse sisu piirkonna lillede või lindudega ning kogu keeleline sisu ja väljanägemine valideeritakse kohalike õpetajatega.
Areneda saab igal pool
Kui Kelly ja Mikk Eestisse tagasi kolisid, jätkus ettevõtte arendamine Harjumaal metsade keskel vaid mõne suitsuga Virve külas. «Saab elada metsas ja teha globaalset ettevõtet. Jälgid aknast, kuidas rebane läheb kanalasse samal ajal kui teed arvutis kokkuvõtet Google Analyticsis,» ütles Kelly.
Ettevõte on kasu lõiganud muuhulgas «Õpi koos Google’iga» koolitustesarjast. ALPA Kidsi kommunikatsioonijuht Janek Jaago on keskmisest teadlikum klient ning on Google’i abil turun-danud kümmekond aastat, kuid ometi sai ta Google Adsi koolituselt nii uusi nippe kui ka võimaluse otse küsida. «Olin seni ainult omal käel õppinud ning mul olid tekkinud mõned küsimused. Kasutasin ära võimaluse astuda Google’i inimestega otsekontakti,» rääkis Janek. Ettevõte on saanud tänu Google’is turundamisele 400 000 allalaadimist ning nüüd ollakse kindlad, kuidas saavutada Indiasse laienemisel 4 miljonit installi.
Ettevõtte turundusjuht ja PR-strateeg Karin Maandi omakorda kiitis Google’i videokoolitust, mis on just alustajatele väga hea. «Koolitus annab ettekujutuse ja aitab plaanida video ülesehitust vastavalt eesmärkidele – kas videoga toetatakse brändingut või turundatakse toodet,» rääkis Maandi.