Loodusemees müüb Google koolituste toel rohkem oma teoseid kui suured raamatuketid
Tänu koolitustesarjale “Õpi koos Google’iga” jõuavad Loodusmees OÜ kodulehele ja e-poodi uued kliendid. Kusjuures tasuliste digireklaamide toel müüb Loodusemees oma raamatuid veebipoes usinamalt kui Apollo või Rahva Raamatu kauplustes.
Ökoloog Arne Aderi teekond Loodusemeheni algas teadustööst, mille kõrval tegeles ta oma teise kire, loodusfotograafiaga. Ühel hetkel jäi aega mõlema jaoks väheks ning tuli teha valik. Nii jõudiski 2000. aastal Tartu notari lauale Loodusmees OÜ asutamisotsus, kus ettevõtte peamiseks tegevusalaks oli märgitud loodusvaatlused.
Praeguseks on Loodusemehe töövaldkond kasvanud. Veebilehelt loodusemees.ee leiab Eesti elurikkaima pildipanga, kus on kujutatud ligi 2000 kodumaist liiki. Lisaks saavad kodusisustajad osta seintele kaunist fotokunsti ning uudishimulikud loodusesõbrad osaleda erinevatel koolitustel ja vestlusõhtutel või soetada raamatuid.
Lemmik liiki, aastaaega või Eesti paika pole mõtet Arnelt küsida – kõik meeldib! “Mind huvitavad liikidevahelised suhted ja see, kuidas kogu loodus on üheks ilusaks tervikuks seotud. Rühmadena võib ehk välja tuua, et suurimateks lemmikuteks on linnud, liblikad ja lilled. Samamoodi on kõik Eesti paigad ja aastaajad, ka pimedad või porised, omamoodi ilusad. Oluline on õues käia, sest tuppa varjudes ei leia sa ilu üles,” rääkis ta.
“Mind huvitavad liikidevahelised suhted ja see, kuidas kogu loodus on üheks ilusaks tervikuks seotud.”
Arne Ader, Loodusemees
Pandeemia viis Google’i koolitusteni
COVID-19 järsu tuleku ja kaasnevate piirangutega langes Loodusemehe kolmest töövaldkonnast üks ära. “Viiruse tõttu ei lastud mind enam esinema ega auditooriumi saali kuulama. Eks paljud, kelle töö üks osa on seotud inimeste kogunemisega, hakkasid tol ajal vähem tulu teenima,” tõdes Arne.
Toimekas Loodusemees ei jäänud aga käed rüpes istuma, vaid võttis ette tööd, mille jaoks varem aega polnud. Uuendust vajas koduleht, kuhu lisandus pikalt planeeritud e-pood. “Nüüd oli vaja korraga omandada e-äri ajamise ja turundamise teadmisi,” ütles ta. Nii jõudis ta Õpi koos Google’iga koolitusteni. “Kõik pakutud koolitused olid huvitavad. Ka näiteks reklaamtekstikirjutamise koolitus, mis minu kui kirjatöid tegeva inimese jaoks polnud uus teema, aga samas oli huvitav õppida kogenud eksperdi vaatenurka konkreetselt reklaamide kirjutamise jaoks. Nii sain uusi mõtteid ja katsetada, millised sõnumid inimesi haaravad,” rääkis ta.
Anna reklaamile võimalust ja näed ka tulemust
Koolitustelt omandatud teadmised läksid kohe käiku. Kõige olulisemaks osutusid digitaalsed reklaamid ja uudiskiri. “Mõlemad võtsin ette ja proovisin omal käel ära. Tulemus oli pisikese ettevõtte jaoks väga hea! Imet ma muidugi ei oodanud, aga sain positiivse kogemuse, et digireklaam töötab!”
Tasuliste reklaamide mõjul olid Loodusemehe e-poe klientidest vähemalt 4/5 uued, mis kasvatas ka müüki. “Päris põnev oli vaadata, kuidas kodulehele tulid inimesed, keda ma ei tunne ja kes tegid poes oste,” ütles ta. Kusjuures Arne kirjutatud raamat hakkas reklaami tõttu tegema Loodusemehe enda e-poes suuremat müüki, kui Apollo või Rahva Raamatu kauplustes kokku. “Siit ka julgustav soovitus teistele väikeettevõtjatele ja kirjanikele, et tasub ise tegeleda ja katsetada,” ütles ta.
“Kui niisama kuulad, siis on vähe abi, proovima peab!”
Arne Ader, Loodusemees
“Raamatutele lisaks tehakse e-poes teisi oste, näiteks ostetakse mu sõprade kirjutatud raamatuid või seinapilte. Kokkuvõttes on see hea võimalus saada rahvast oma poodi. Soovitaksin kindlasti kõigile, kellel on abi vaja ja kes viitsivad koolitustel õpitut praktiliselt rakendada. Kui niisama kuulad, siis on vähe abi, proovima peab!” rõhutas Arne.
Artikkel ilmus ka Postimehes.