Mida tegelikult inimesed Google’ist otsivad?
Kas tead, mida sinu kliendid päriselt teada soovivad? Millised on need probleemid, millele nad lahendusi otsivad? SEO ehk otsingumootorite optimeerimine aitab mõista, millised küsimused sinu kliente painavad. Raido Tamar, kogenuim SEO ekspert Eesti turul, soovitab kasutada andmeid selleks, et pakkuda kliendile lahendusi ja vastuseid ning luua oma sisu just selle ümber, mida inimesed otsivad.
Koolitus “Ettevõtte esiletõstmine SEOga” annab nippe, kuidas oma ettevõttega otsingutes esimesi positsioone jahtima asuda. Loe edasi, et ennast koolitusele eelnevalt juba teemaga kurssi viia ning mõista, milliseid uksi SEO sulle avab ja kuidas selle kaudu müüki kasvatada.
Märksõnade analüüs aitab tuvastada sinu klientide otsinguid
Inimesed kasutavad erinevaid märksõnu, et leida oma probleemidele internetist lahendusi. Kui sinu loodud sisu jõuab sellistes otsingutes kliendini, on suurem võimalus kasvatada enda kodulehekülje või e-poe liiklust ja juba seeläbi saavutada paremaid müügitulemusi.
Oluline on andmed enda kasuks tööle panna ja kaardista märksõnad, mida sinu valdkonnas kasutatakse. Selleks tuleb teostada märksõnade analüüs, mida võid teostada ise või tellida mõnelt valdkonna eksperdilt.
Toome näite raamatupidamise teenusest. Kui oled raamatupidamise ettevõtte omanik on oluline teada, kui palju ja milliseid otsinguid selle valdkonna kohta tehakse:
- Kas otsitakse rohkem “raamatupidamisfirma”, “raamatupidamisbüroo” või hoopis “raamatupidamisettevõtte”?
- Millised on valdkonnas prioriteetsemad otsingud? Kui palju otsitakse Google’ist “raamatupidamine”? Kui palju “raamatupidamisteenus”? Kas otsitakse “raamatupidamisteenus” või “raamatupidamiseteenus”?
Märksõnadest ehk otsingutes aru saamine on tähtis, sest kui sinu sisulehe nimetus on teenus, mitte raamatupidamisteenus, siis on ka Google’is raske aru saada, et seda lehte tuleb kõrgematel positsioonidel välja tuua just “raamatupidamisteenus” otsingus.
Enne SEO seadistamist tasub välja uurida:
- Milliseid probleeme lahendavad ehk otsivad selles valdkonnas teie potentsiaalsed kliendid?
- Kas ja kuidas otsitakse raamatupidamise hindasid? Kas rohkem otsitakse “raamatupidamisteenus hinnakiri” või “raamatupidamisteenuste hinnakiri”?
- Kas rohkem otsitakse “oü raamatupidamine”, “mtü raamatupidamine” või hoopis “väikeettevõtte raamatupidamine”?
Vastuste saamiseks on mitmeid võimalusi. Erinevad tööriistad nagu näiteks Ahrefs.com või Semrush.com aitavad märksõnu ja nende otsingumahte tuvastada. Lisaks on võimalus näha, milliste märksõnade ja otsingutega on Google’is nähtavad konkurendid.
Alljärgnevalt näed Ahrefs.com andmeid raamatupidamisettevõtte vesiir.ee kohta (kokku 100+ märksõna), millega ollakse Google’is nähtav:
Samuti on kasulik vaadata, mida soovitab Google enda otsing:
Põhjaliku märksõnade analüüsiga saad ülevaate sellest, mida inimesed sinu ettevõtlusvaldkonnas otsivad ja millistele küsimustele nad vastuseid soovivad. See eeltöö võimaldab Sul luua sisu, mis aitab kliente ja saavutab paremaid tulemusi Google’i otsingus. Kasuta andmeid, et kasvatada liiklust ja oma müüki! Mitmeid tegevused saad iseseisvalt käsile võtta, kuid keerulisemates teemades on hea küsida eksperdi nõu. Tule osale koolitusel, et astuda oma esimesed sammud targalt ning õpi teiste vigadest.
Olenemata sellest, millega sinu ettevõte tegeleb, oled oodatud tasuta koolitusele “Ettevõtte esiletõstmine SEO’ga”, kus Eesti kogenuim SEO ekspert Raido Tamar selgitab lahti, millised on SEO võimalused, mida ei tasu kasutamata jätta.