Pereäri mitmekordistas Google toel klientide arvu  - Õpi koos Google'iga

Pereäri mitmekordistas Google toel klientide arvu 

Veesõidukitele sünteetilisest tekimaterjalist põrandaid pakkuv pereettevõtte suurendas tänu koolitustesarjale “Õpi koos Google’iga” oma nähtavust ja klientide arvu. „Iga koolituse järel tekkis nimekiri asjadest, mida veel paremini teha,” kiitis ettevõtte kaasasutaja Ly Jaaska. 

Viimsis sündinud ja kasvanud abielupaari jaoks on maismaa jäänud alati väikseks ning kirg mere vastu saadab neid juba lapsest saati. „Piiritsooni tõttu ei tohtinud me Viimsis lapsena isegi täispuhutava madratsi või suurema ujumisrõngaga vee peale minna. Piisas sellest, et läksid madratsiga mere poole ja juba tuli piirivalvega pahandus,” ütles Ly. Kui lõpuks tekkis võimalus merele minna, oli kogemus seda enam elevust ja põnevust täis, sümboliseerides tema jaoks vabadust. Praeguseks on perel oma veesõiduk ning merest kui kirest on saanud ka töö. 

Koondamine aitas täiel määral ettevõtlusesse sukelduda 

Ettevõtte CTRL+X lõid Ly ja abikaasa Olaf sügaval pandeemia ajal, 2021. aasta kevadel. Aasta hiljem koondati Ly eelmiselt ametikohalt, kus ta töötas ehitussektori personali- ja tööohutuse vallas. Seega sai ta nüüd kogu oma aja ja ressursi suunata ettevõtte arendamisse. “Meil on abikaasaga rollid ja vastused nii ära jagatud, et panustame ettevõtte arengusse ja tegevusse oma tugevustega. Just koos tegemine on meid edasi viinud,” rääkis Ly. 

Kuna äri sai alguse ajal, mil kogu maailm oli piiranguid täis, läks hoo võtmisega aega, kuid motivatsioon oli suur, sest nõudlust toote järgi nägid nad oma kogemusest. „Me teadsime, et selline põrandalahendus eksisteerib ja lisab veesõidukile turuväärtust. Esimese töö tegimegi õppematerjalina iseendale,” selgitas ta. Põrand, mida ettevõte CTRL+X veesõidukitele pakub on turvaline ja mugav, sest suletud rakumembraani tõttu ei võta see vett sisse. „Kuna merel olles läheb veesõiduki põrand pidevalt märjaks, siis on oluline, et tekk oleks libisemiskindel. Lisaks on materjal jala all pehme ja temperatuurikindel ehk ei lähe suure sooja ajal kuumaks ega sügisilmadega külmaks. Me käime perega merele olles sõidukil paljajalu, sest nii on kõige mugavam,” ütles Ly. 

Ctrl+X asutajad. Foto: Harry Tiits

Google koolitused tõstavad müüki 

Kuna  perefirma pole Eesti turul ainus tegutseja, on konkurentsieelis äärmiselt oluline. Ühelt poolt saab väikse ettevõttena pakkuda kliendikesksemat lahendust, näiteks suurimat värvide valikut turul ning teisalt on tulnud abiks Google koolitused, mis aitavad tooteid paremini turundada. Ly on üks üle 20 000 inimesest, kes on “Õpi koos Google’iga” koolitusprogrammis enda digioskusi arendanud. Enne koolitusi olid Ly teadmised turundusest pinnapealsed. „Ma olin personalitöös digiturundusega natuke kokku puutunud, aga pigem tellisin kujundusi ja muud teiste käest. Google koolitused olid väga huvitavad ning koolitajad oma ala professionaalid. Iga koolituse järel tekkis nimekiri asjadest, mida veel paremini teha,” selgitas ta. 

Meie kogemus näitab, et just regulaarsus toob kliente juurde. Kohe, kui midagi sotsiaalmeedias teed, siis aktiivsus tõuseb.

Ly Jaaska

Suurimateks õppetundideks oli Google Analyticsi ja Google Adsi tundmaõppimine. „Sain aru, et peame pidevalt pildis püsima, sest nii jõuame ka uue kliendini. Meile oli võtmeteadmiseks kuidas oma reklaame õigesti seadistada ja andmete põhjal neid paremini sihtida. Meil on spetsiifiline toode, oleme nüüd teadlikumad mida ja kuidas kliendile serveerida ning tegime ümber ka oma reklaamide kujundused. Kui sa teed ühekordse reklaamikampaania, siis nädala pärast ei mäleta sind enam keegi. Meie kogemus näitab, et just regulaarsus toob kliente juurde. Kohe, kui midagi sotsiaalmeedias teed, siis aktiivsus tõuseb – kodulehele jõuab rohkem inimesi, jälgijate arv kasvab ja pakkumisi küsitakse üha rohkem,” ütles ta.  

Kõige paremini on CTRL+X turunduse jaoks töötanud tasulised reklaamid ning lisaks Eesti meremess, kus sai luua inimestega otsekontakti. „Samas on peale otsekontakti loomist oluline, et sinu ettevõtte sotsiaalmeedia ja veebileht oleksid informatiivsed ja usaldusväärsed,” rõhutas Ly.  

Tagantjärgi soovitaks ta kõigile väikeettevõtjatele võtta koolitusi ja julgelt sotsiaalmeedias katsetada. „Ma olen oma tuttavatele ka neid koolitusi soovitanud. Selle pooleteisetunnise aja leiab ikka nädalas. Koolituste sisu on piisavalt kokkuvõtlik ja informatiivne, et endale konkreetne plaan paika seada. Seda enam, et koolitused on tasuta – nii ei kaota mitte midagi, ainult võidad,” ütles ta. 

Artikkel ilmus Postimehes.

    Ole kursis uute koolitustega ja liitu uudiskirjaga