Salt’sUp viib maitseid Eestist üle maailma
Piret Ilver on mitme ameti peale mihkel. Nii suudab ta korraga ühendada ettevõtluse ja teadustöö. Nimelt, seitse aastat tagasi asutas ta ettevõtte Salt’sUp, mis pakub gurmeesoolasid ja pipraid üle maailma eri paigust.
«Ettevõte sai alguse 2015. aastal Tartu Ülikoolis ning see loodi algselt strateegilise juhtimise kursuse õppetöö raames selleks, et katsetada erinevaid e-kaubandusvõrgustikke ja digi¬turunduse võtteid ning seeläbi luua ekspordivõimeline ettevõte,» meenutas Piret.
Praeguseks on kursusetööst alguse saanud ettevõttel rahvusvaheline haare. Tallinna kesklinnas Kentmanni tänaval asuv pood on vaid väike osa ettevõtte tegevusest. Salt’sUpi turg ulatub üle maailma – muuhulgas näiteks Katari, USAsse, Kanadasse, Saksamaale ja Hongkongi. «Salt’sUp müüb gurmeesoolasid ja pipraid üle maailma eri paigust. Kokku on valikus üle 30 erilise soola ja üle 30 piprasordi,» ütles Piret.
Pireti sõnul on tema missiooniks eestlastele gurmeesoolade maitserikka maailma tutvustamine. Ta räägib sooladest kirglikult. Näiteks selgitab, et gurmeesoola ja tavalise soola peamine erinevus on see, et esimesel on lisaks mõni põnev maitse¬nüanss. Kuid gurmeesool võib olla ka lihtsalt väga kaunis ja sobida toidu kaunistamiseks. Ning muidugi on oluline, et sool oleks täiesti naturaalne ehk sealt pole midagi ära võetud ega lisatud.
Piret on lähtunud kogu ettevõtmisesse teaduslikult ning kirjutanud rööbiti firma arendamisega ka magistritöö. «E-kaubandusvõrgustike roll mikro- ja väikeettevõtte rahvusvahelistumisel Salt’sUp OÜ näitel.» Oma töös jõuab ta muuhulgas järeldusele, et edu nõuab pidevalt õppimist. «Edukas rahvusvahelistumine nõuab, et väikesed ja keskmised ettevõtted õpiksid pidevalt oma kogemustest, mõtleksid nende tugevuste ja nõrkuste üle ning viiksid ellu muudatusi, mis tõstaksid tõhususe ja tasuvuse uuele tasemele,» kirjutas ta.
Pidev õppimine
Oma äri arendamisel ammutab Piret uusi teadmisi. Näiteks mullu osales ta enamikul «Õpi koos Google’iga» sarja koolitustel. «Nendelt koolitustel saab iga väikeettevõtja vajalikud algteadmised digiturunduse kohta. Koolitusel tutvutakse ka erinevate tööriistadega, mille abil saab luua oma vajadustele ja ressurssidele sobiva plaani,» rääkis Piret. «Meile näiteks oli oluline koolitus video kasutamise olulisusest ja kuidas seda ellu viia.»
Koolitusel osalemist soovitab ta kõigile väikeettevõtjatele. «Kuna digimaailm areneb kiiresti, siis kõik väikeettevõtjad, kes suure osa turundustööst ise ära teevad, peaksid vähemalt kord aastas turunduskoolitustel osalema, et olla kursis oluliste muudatustega ning osata teenusepakkujatelt õigeid asju tellida,» selgitas Piret.