Tänu Google’i reklaamidele aitab noor Eesti paar lastel üle maailma oma emakeeles õppida
Kelly ja Mikk ei suutnud oma lastele leida emakeelset õppematerjali, seega koostasid nad selle ise. Nüüd on nende loodud emakeelsete õppemängude rakendus ALPA Kids tänu Google’i reklaamidele kättesaadav lastele üle maailma.
Kui noor eesti pere ajutiselt Hispaaniasse kolis, seisid nad dilemma ees: kuidas tagada lastele haridus, kui eestikeelne õppematerjal pole kättesaadav? Kas õpetada lapsi hispaania keeles või peaksid vanemad – Kelly ja Mikk – hoopis ise õppematerjale looma? Või peaksid vanemad – Kelly ja Mikk – hoopis ise õppematerjali looma?
Eestist pärit olemisel on muidugi omad eelised, sest tegemist on tehnoloogiavaldkonnas kompetentse riigiga, mis on tuntud ka kui maailma idufirmade pealinn. 2020. aastal, kui pandeemia algas, läks see veidi üle miljoni elanikuga riik üheainsa nupuvajutusega täies mahus üle kaugõppele. Kelly ja Mikk otsustasid võtta sellest eeskuju ning nii sündiski ALPA Kids.
ALPA Kids loob lastele oma emakeelset ja mängulist veebipõhist haridussisu. Kelly on keeleteadlase taustaga ja Mikul on rohkelt kogemusi tehnoloogia valdkonnas, mistõttu on nad ideaalne paar antud ettevõtmiseks. Paar mõistis aga kiiresti, et algselt nende 3-8-aastastele lastele mõeldud rakendusel on rohkelt globaalset potentsiaali, kuna see täiendab juba olemasolevate koolide õppekavasid. Kelly ja Mikk tahtsid luua rakendust, mis looks sisu väiksemate keelte jaoks, kuna ingliskeelseid rakendusi leidub haridustehnoloogias juba üle kogu maailma. Kuid kuidas jõuda väiksemaid keeli kõnelevate lasteni?
Rakenduse väljatöötamise ajal tegid Kelly, kes on ise pedagoogihariduse taustaga ja Mikk tihedat koostööd lasteaedade, haridusteadlaste ja teiste ekspertidega, et luua kõige kasulikum sisu ja mängud. Vahepeal oli noorpaar tagasi Eestisse kolinud ning nagu paljud eestlastest, elavad nad nüüd keset metsa, kaugel suurlinnadest, aga ka väiksematest asulatest. See ei osutunud siiski takistuseks nende kaugõppele orienteeritud rakenduse arendusprotsessile.
Mängu tuleb “Õpi koos Google’iga”
Valmis ehitatud toote, kasvava personali ja Google’i suurepäraste tööriistade abil oli ALPA Kids nüüd valmis globaalsele turule sisenema. Kuna tegemist oli idufirmaga, pidi meeskond ise kogu töö ära tegema, alates tootearendusest kuni turunduse ja kommunikatsioonini välja. Sel ajal avastasid Kelly ja Mikk digioskusi arendava koolitusprogrammi “Õpi koos Google’iga”.
Programm pakub otsekontakti tipptasemel koolitajatega ning on hõlpsasti jälgitav nii algajatele kui ka edasijõudnutele. Google’i reklaamide koolitus osutus Kelly ja Miku jaoks kõige kasulikumaks, et ALPA Kidsiga uutele turgudele laieneda. Pärast põhjalikumat süvenemist, kuidas Google Ads’i ja selle uusimaid võimalusi kasutada, suutsid nad tuvastada ja sihtida potentsiaalseid kasutajaid uute kontaktide loomiseks eksporditurgudel.
Strateegia toimis! Tänu rakendusse kasuliku sisu loomisele ja nutikate reklaamitehnoloogiate kasutamisele oli kahe kuu kasv lausa seitsmekordne. Pärast laienemist Indiasse kasvas rakenduse allalaadimiste arv 60 000 kasutajalt üle miljoni! Täna on ALPA Kids saadaval 13 keeles ning uusi keeli lisandub järjepidevalt. Google’i reklaamid on ALPAKidsi peamine vahend uute turgude leidmiseks ning Kelly sõnul on Google’i vahendite kasutamine muutunud nende kui täiskasvanute jaoks sama lihtsaks ja intuitiivseks kui ALPA Kidsi kasutamine laste jaoks.
Artikkel ilmus Postimehes.